Vízparti fejlesztések blog
A blog 2011 márciusában indult azzal a céllal, hogy európai vízparti fejlesztéseket mutassunk be. Azóta mind témában, mind földrajzilag átléptük a határokat és ma már minden olyan projektről, fejlesztésről, eseményről, természeti képződményről szívesen beszámolunk, ami vízzel kapcsolatos, legyen az bárhol a világon.
Ha szívesen olvasnátok valamilyen projektről, vagy más javaslatotok, észrevételetek van, küldjetek e-mailt: vizpartifejlesztesek@gmail.com
Design: Sabotagegrapic
Blogfejlesztés: LumiNet
A három város egyesítése
A média már alig várja, hogy essen a hó, mi speciel annyira nem, a mínusz akármennyit pedig Máltával próbáljuk átvészelni. Kár, hogy nem Máltán.
A Máltai Köztársaság a Földközi-tenger középső részén terül el, kis szigetvilág, de stratégiai szempontból annál fontosabb. Messzi korokba nyúló, eseménydús történelmet mondhat magáénak: az európai, afrikai és arab világ ütközeteinek színtere volt, a társadalom arculatát évszázadokon át az idegen behatás formálta az araboktól egészen a brittekig.
A kis szigetvilág területe mindösszesen 316 km2, geopolitikai helyzetét jól tükrözi, hogy a szigetek csupán 93 km-es távolságra vannak Szicíliától, 290 km-re Líbiától és Tunéziától.
Cottonera – A Három Város Waterfront Fejlesztési Projekt
A 30 km2 Cottonera Málta délkeleti részén helyezkedik el, a terület központja Vittoriosa vagy más néven Birgu, mely a Három Város (Three Cities), azaz Málta legrégebbi városainak egyike. A terület nevezetességei a St. Angelo Erőd és a Grand Harbour, mely Málta legfontosabb kikötője, számos raktárral és dokkal.
A turizmushoz kapcsolódó kikötőfejlesztés eddig is számos gazdasági, társadalmi és infrastrukturális előnnyel járt. Ezt azonban nem ártott összeegyeztetni a turistákat vonzó épített és természeti örökség védelmével. A Cottonera Waterfront Fejlesztési Projekt ezeket az ellentéteket igyekezett kibékíteni, és olyan fejlesztést irányzott elő, melynek két alappillére az örökségvédelem és a fenntarthatóság.
A projektet a városvezetés 1999-ben és fogadta el, a munkálatok azóta is folyamatosan zajlanak (sőt újabb tervekkel gazdagodnak). A projekt egybefüggő vízpartot álmodott meg a Három Városra vonatkozóan, amelyhez végre a lakosság is „hozzáférne”, hiszen erre eddig a kikötő miatt nem volt lehetőségük. A közlekedéstől elzárt gyalogos zónákat alakítottak ki, szabad mozgást és kikapcsolódást biztosítva az ideérkezők és az itt lakók számára. Vegyes használatú fejlesztéssel lakóövezeteket, kulturális központokat, szolgáltató negyedeket és kikapcsolódásra alkalmas területeket hoztak létre.
St. Angelo Mansions – Az erőd árnyékában
A St. Angelo Mansions Projekt kiemelkedő vízparti fejlesztés, melynek nemzetközi jelentősége is megkérdőjelezhetetlen. A háttérfüggönyben kiemelkedő Fort St. Angelo, a számos történelmi épület a vízpart mentén mind azokra az időkre tekintenek vissza, amikor a szigeteket V. Károly német-római császár a Jeruzsálemi Szent János Lovagrendnek adományozta. A Fort St. Angelo – Vittoriosa – Grand Harbour háromszögében megvalósuló projekt nagy nívójú lakópark létrehozására fókuszált.
A tíz lakásból álló blokkok saját bejárattal és lifttel felszereltek, a földszinten mélygarázzsal kiegészülve. Az apartmanok kb. 140 m2 nagyságúak, hallból, étkezőből, 3 hálószobából, 2 fürdőszobából és erkélyből állnak, kilátásuk pedig lélegzetelállító. Mondjuk az áruk is: közel 230 ezer angol fontra rúgnak.
Grand Harbour – a világ központjában
A Grand Harbour az egyik legnagyobb kikötő a Mediterrán szigetvilágban. A kikötő mindössze 2 napra van Dél-Franciaország, Horvátország, Görögország és Törökország jachtközpontjaitól. A kikötő a Három Város övezetében található és fekvésénél fogva minden bizonnyal az egyik legelképesztőbb látványú jachtállomása. A jelentőségét növeli, hogy kisebb és nagyobb jachtok számára egyaránt ideális, technikai felszereltsége és a hajózáshoz kapcsolódó szolgáltatások hálózata professzionális szintű és világszerte elismert.
Jelenleg 214 25 m hosszúságú hajó befogadására alkalmas, illetve 33 beálló is található itt (100 méteres) szuperjachtok számára. Minden kikötő energiarendszerrel és minden kapcsolódó szolgáltatással el van látva. A biztonságra különösen nagy hangsúlyt fektettek: minden ponton-híd önálló és modern tűzoltó-rendszerrel rendelkezik és 24 órás megfigyelés alatt áll.
Caraffa Üzletközpont
A Grand Harbour területének egyik impozáns épülete, melyet a lovagok idejében építettek a XVII. század végén az olasz építész, Gregoria Caraffa tervei nyomán. A háromemeletes, boltíves épület legalsó szintjén a hajózáshoz szorosan kötődő üzleteket rendeztek be, a felsőbb szintek hivatali- és lakóépületként funkcionáltak. Az épület mindemellett sziklába vájt kamráival börtönként is üzemelt egészen a XX. századig.
Az épület napjainkban régi- új értelmezést nyert. A renoválási munkálatok célja volt, hogy a Carrafa visszanyerje eredeti pompáját, többnyire, de nem kizárólagosan a hajózáshoz szükséges szolgáltatások fő színterévé váljon, a jachtkikötőbe érkezők (legyen az turista vagy hajószemélyzet) igényeinek magas szintű kielégítésére.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Ti mondtátok