Vízparti fejlesztések blog
A blog 2011 márciusában indult azzal a céllal, hogy európai vízparti fejlesztéseket mutassunk be. Azóta mind témában, mind földrajzilag átléptük a határokat és ma már minden olyan projektről, fejlesztésről, eseményről, természeti képződményről szívesen beszámolunk, ami vízzel kapcsolatos, legyen az bárhol a világon.
Ha szívesen olvasnátok valamilyen projektről, vagy más javaslatotok, észrevételetek van, küldjetek e-mailt: vizpartifejlesztesek@gmail.com
Design: Sabotagegrapic
Blogfejlesztés: LumiNet
A jövő ruhája szemétből készül?
Lehet-e bármi közös a tengerekben és óceánokban úszó hatalmas mennyiségű szemétben és a hétköznapokat minden szinten átható divatban? Tényleg az vagy, amit hordasz? És mi köze mindehhez Pharrell Williamsnek?
Hogy lesz a tengeri szemétből menő cucc?
Ma már egyre több cég gondolja úgy, hogy a ruházati termékek készítése környezeti felelősséggel is jár, nagy márkák indultak el a zöld és etikus gyártás irányába. Erre a gondolatmenetre épített a holland G-Star Raw, illetve a londoni Goldsmiths Egyetem 3 diákja, Charles Duffy, William Gubbins és Bill Turvey is, előbbi nagyban, utóbbiak kicsiben gondolkodnak. Mindkét projekt lényege, hogy a világtengerekből kihalászott szemétből állítanak elő farmereket, sapkákat, cipőket, miközben rávilágítanak a környezetszennyezés okozta problémákra.
A „Raw for the Oceans” kollekció egy része
Az „Everything you buy is rubbish” projekt főszereplője
De hogy kúszik be a képbe Pharrell Williams? A Grammy-díjas énekesnek saját textilcége van, a Bionic Yarn műanyaghulladékból állít elő tartós, a ruhagyártásban használatos fonalat. A „Happy” c. számával mindenkit legalább 3 percig boldoggá tévő zenész-producer nem kezdő a divat területén, 2 saját márkája van, tervezett parfümöt és dolgozott már a Louis Vuitton-nak és a Monclair-nek, sőt az Adidas-szal is összeállt. A Raw for the Oceans, melynek ő a kurátora, vicces szójáték, mely nemcsak a ruhák alapanyagára utal, hanem a résztvevőkre is, az együttműködésben a G-Star Raw mellett még részt vesz a Bionic Yarn és a Sea Shepherd Conservation Society, egy 1977-ben alapított, a vízi világ megmentésére szakosodott nonprofit cég, mely elindította a Vortex projektet.
A márka két arca: Pharrell és Otto, a polip
A pólók, kezeslábasok, kabátok, bomber dzsekik, farmerek, és baseball sapkák alapszíne a sötétkék és fekete, finom mintákkal és az Otto-féle logóval, a világos színű ruhákon pedig egy-egy komoly üzenetet fogalmaznak meg. A cuccok augusztus 15-től már online elérhetőek lesznek. A Bionic Yarn szerint a teljes kollekcióhoz kb. 10 tonna tengeri szemét kell.
Ha így haladnak a dolgok, lassan csak múzeumból láthatjuk a tengeri élővilágot
De nem kellenek világsztárok és világmárkák ahhoz, hogy jól odamondjunk az embereknek és felhívjuk a figyelmüket, hogy tulajdonképpen minden(ből) szemét (lesz). A fenti 3 srác az Egyesült Királyság partjainál összegyűjtött hulladékból (javarészt nehezen lebomló szemétből és műanyagból) kreálta meg a színes csukát, ez lett végül az általuk készített igencsak szarkasztikus reklámok központi eleme.
Szemét szemét hátán
Az üzenetük egyszerű: fogyassz kevesebbet, sokkal kevesebbet! Ne pocsékold el az ételt (csak az Egyesült Királyságban éves szinten 7 millió tonna élelmiszer kerül kidobásra), használj kevesebb energiát, vásárolj kevesebb kütyüt, utazz tömegközlekedéssel vagy elektromos autóval, hordj zöldebb ruhákat.
Mindig van indok újabb vásárlásra, a tömegfogyasztás az élet minden területét behálózza
És miért pont egy cipő? Az örök körforgás jelképe: alig tölt valami időt a lábunkon, máris kell egy újabb, a régiből pedig szemét lesz, és teljesen mindegy, hogy a szeméttelepen vagy a tengerparton köt ki, sosem bomlik le, sokkal inkább beivódik az életünkbe.
Az elnyűhetetlen műanyag generációkon keresztül velünk van
A divat múlandó, a természet meg sebezhető
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
¿Qué tapas hay? 2014.08.03. 12:56:40
Amúgy újrafeldolgozott műanyaghulladékból lehet nagyon szép és igényes ruhákat is csinálni, Magyarországon pl. az EuroAd-nak volt ilyen kollekciója (még mielőtt csődbe mentek volna). Azóta sem tudom, hogy a szép, kényelmes és vasalást nem igénylő mikroszálas ingeimet honnan fogom pótolni, ha elhordom őket, de szerencsére nagyon tartósak.
teddybear01 2014.08.03. 23:46:36
Pocsék és ízléstelen vackok, ráadásul nem értem, hogy minek kihangsúlyozni, hogy szemétből sajtolták pl. a cipőtalpat?
Ha ennyire vacak a talp sajtolása, akkor hamar el fognak válni a különböző fajta műanyagok egymástól a mindennapos használat során.
Legalább szagtalanok? Vagy a bűzük is olyan, mint a látványuk?
Ti mondtátok