Vízparti fejlesztések blog
A blog 2011 márciusában indult azzal a céllal, hogy európai vízparti fejlesztéseket mutassunk be. Azóta mind témában, mind földrajzilag átléptük a határokat és ma már minden olyan projektről, fejlesztésről, eseményről, természeti képződményről szívesen beszámolunk, ami vízzel kapcsolatos, legyen az bárhol a világon.
Ha szívesen olvasnátok valamilyen projektről, vagy más javaslatotok, észrevételetek van, küldjetek e-mailt: vizpartifejlesztesek@gmail.com
Design: Sabotagegrapic
Blogfejlesztés: LumiNet
Hajóterminál a víz közepén Dubaiban
Sok pénz, sok lehetőség. Ez Dubai. Itt található a világ legmagasabb felhőkarcolója és legmagasabb hotele, itt épülhet a világ legnagyobb mesterséges szigete és legnagyobb szórakoztató parkja. És már a vízen is terjeszkednek.
Erre kiváló példa az úszó terminál, amelyet a Waterstudio.NL és a Dutch Docklands tervezett, átadása 2014-ben várható.
Forrás: ©Inhabitat.com 2011
Koncepció
A forradalmi hajóterminál egy lebegő, háromszögű, 700x700 méteres nagyságú konstrukció, amely éppen elég nagy ahhoz, hogy akár a világ legnagyobb luxushajóit is befogadja. Ideális távolságban van a szárazföldtől, elegendő mélységgel a nagyobb hajók kikötéséhez. A terminál egyszerű, ikonikus formája pedig olyan, mint egy szobor a tengeren.
Design
Az alap háromszöget egyik pontján megemelték és így olyan mint egy kisebb, belső kikötő látványos kapubejáróval. A magasított elem ismertetőjelként szolgál - már messziről felismerhető a terminál. A belső kikötő zárt medencében teszi lehetővé a kisebb hajók számára a kikötést. Innen vízitaxikon és kompokon juthatunk el a szárazföldre.
A három láb, az "önhordó" szerkezet, a forma, a méret és felület egyaránt teljeskörű stabilitást biztosít, figyelembe véve a hullámok várható magasságát és erejét is. Emellett magát a terminált horgonykábelekkel rögzítetik a tengerfenékhez. Vertikális rugalmasság ötvözve a horizontális stabilitással.
A szerkezetet alumíniumlemezek fedik, megjelenése, felépítése egy hajóra emlékeztet. Felületének 10%-án napelemeket építenek be, így is csökkentve a külső energiaforrások felhasználását. Éjszakánként halványkék megvilágítást kap, ezzel is kiemelve a terminál alumíniumának fémes színét.
Funkció
Az offshore technológiákat használó építmény hullámtörőként is szolgál a belső kikötő és a kisebb hajók számára. A terminálon belül számos olyan funkció található, amely az utazáshoz, rekreációhoz kapcsolódik. A belső kikötő körül üzletek találhatók mintegy 50.000 m2-en. A háromszög alak pedig 3 funkciót rejt: egy 180 ágyas hotelt, egy 24.000 m2 alapterületű konferenciaközpontot (30 különböző méretű és funkciójú teremmel) és egy 12.000 m2 nagyságú éttermet, amely a terminál "legmagasabb" pontján van. Minden egy helyen: konferenciatermek, mozi, üzletek, spa, hotel, étterem - mindez 165.000 m2-en.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Doktor Kotász 2011.06.01. 21:52:51
Az árak emelkedtek, ezért befektetésnek vették az ingatlanokat. Az árak leestek, és már a kutyának sem kellenek. Ott állnak üresen.
gőzhenger 2011.06.01. 21:59:59
Calto 2011.06.01. 22:01:57
Picsasereghajtó 2011.06.01. 22:28:59
k13 2011.06.01. 22:37:23
A sivatag az sivatag és ezen még a pénz sem tud változtatni.
ja reklama 2011.06.01. 22:41:36
chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.06.01. 22:48:55
fedkvas 2011.06.01. 23:05:23
Kászon Tomi · http://kulturjunkie.blog.hu 2011.06.01. 23:37:55
Jofiu 2011.06.02. 02:55:29
Nagyon korai otletelesnek tunik az egesz.
Oriasi kihasznalatlan felulet, 5m keskeny belso setany a tobbtizezer utasnak, ablak nelkuli etterem a csucson...
Mennyire konkret ez az egesz?
ZBR 2011.06.02. 03:29:15
Mióta egyébként az első nagy óceánjáró parti kikötőhelyről el tudott indulni, azóta ennek semmi értelme. Egy gazdag turista, aki egy ilyen óceánjárón utazik, majd jól leszáll, soppingol, éttermel, konferenciázik egy háromszögön a tenger közepén, majd átszáll valami béna, kényelmetlen dzsunkára, ami hánykolódva elviszi ahhoz a parthoz, ahova az ő kabinjával és úszómedencével és teniszpályával és nem sorolom fel, hogy mi mindennel megáldott hajó, amire befizetett is oda tudna állni. :D
Fekete Sámuel 2011.06.02. 05:14:41
+ gondolj bele, mekkora királyság egy ilyenen élni!
HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2011.06.02. 05:51:12
vízpart · http://vizpartifejlesztesek.blog.hu/ 2011.06.02. 06:47:38
Almaspite 2011.06.02. 07:57:46
fogash 2011.06.02. 08:15:21
1.) a tenger közepén van, mindenféle viharoknak kitéve. A világ összes valamire való kikötője a nyílt tenger szeszélyeitől VÉDETT öbölben, vagy legalább hullmtörők, mólók mögött van. Az időjárást meg tudtommal egyelőre a dubajok se tudják szabályozni, tehát vihar az lesz.
2.) kiköt egy cruiser, leborul róla 3.000 turista, akiket 50 fős csühögőkkel hordanak ki a partra? nemá!
3.) ott a cruiser, rajta a 3000 vendég meg kb ugyanennyi személyzet. És akkor a partról dzsunkával hordják oda nekik a következő útra elspájzolandó élelmiszert, ivóvizet, stb?
Hülyeség ez, úgy ahogy van. A látványtervet persze meg lehet rajzolni számítógéppel, de sok értelme nincs, mert működtethetetlen.
vadiúj nick 2011.06.02. 08:26:44
roki 2011.06.02. 09:10:28
Kerül amibe kerül, muszáj nekik csinálni valamit, mert az eddig a szőke aranyra szopatni, istenesen bebaszni érkező belarab sejk-turizmus sem az igazi már.
Szputya 2011.06.02. 09:53:28
Démonmac1 2011.06.02. 11:41:22
Honnan van a forrasod? A reszleteiben. Tervrajz, utemezes, ilyesmi.
Nagyon korai otletelesnek tunik az egesz.
Oriasi kihasznalatlan felulet, 5m keskeny belso setany a tobbtizezer utasnak, ablak nelkuli etterem a csucson...
Mennyire konkret ez az egesz? "
Felulról 5. sor Waterstudio.NL egy kiindulási pont lehet már..:)
Démonmac1 2011.06.02. 11:51:14
ZBR 2011.06.02. 13:13:27
Szerintem pont ugyanakkora királyság ezen élni, mint bármelyik méretes luxushajón. :D
Oké, nagyobb. De a város, ami mellé odaállhat a hajóm, szintén lehet nagyobb a hajómnál, nem? :D
Húúú, a partról töltik a cuccokat. Igen. A továbbinduláshoz a hajóra is, meg erre az úszó háromszögre is. Szerintem gazdaságtalan ahhoz képest, hogy odaállok a parthoz...
Ti mondtátok