Vízparti fejlesztések blog
A blog 2011 márciusában indult azzal a céllal, hogy európai vízparti fejlesztéseket mutassunk be. Azóta mind témában, mind földrajzilag átléptük a határokat és ma már minden olyan projektről, fejlesztésről, eseményről, természeti képződményről szívesen beszámolunk, ami vízzel kapcsolatos, legyen az bárhol a világon.
Ha szívesen olvasnátok valamilyen projektről, vagy más javaslatotok, észrevételetek van, küldjetek e-mailt: vizpartifejlesztesek@gmail.com
Design: Sabotagegrapic
Blogfejlesztés: LumiNet
Függővasút a Temze fölött - megéri a pénzét?
Legelső posztunkban már szót ejtettünk Londonról és arról, hogy az olimpiára készülő városban, illetve a Temze partján is nagy a mozgolódás. A későbbiekben több olimpiai/vízparti projektet is bemutatunk, de most a főváros első függővasútjáról számolunk be.
A függővasút nemcsak építészeti, de közlekedés-szervezési szempontból is érdekes elképzelés. A terveket 2010 júliusában tették közzé, megvalósításuk révén új és gyors összeköttetés alakulhat ki a Greenwich félsziget, valamint a Royal Docks, az O2 Aréna és az ExCel között, pazar kilátással a folyóra és London nevezetességeire. Az egyelőre név nélküli projekt mintegy 1 km hosszúságban és 50 m magasan szállítana utasokat, a 34 „kocsi” egyenként 10 utas befogadására alkalmas, 30 mp-ként közlekedne, így óránként 2500 fővel kalkulálnak irányonként. Generálkivitelezőnek a Mace csoportot kérték fel (ők működtetik majd a vonalat az első három évben), a kivitelezésben közreműködik még a Dopplemayr, a Watson Steel, a URS Scott Wilson, a Buro Happold és az Aedas.
A munkálatok megkezdődtek, a költségek a korábbi 25 millió fonthoz képest megduplázódtak, 50 millió fontra (kb. 14,8 Mrd Ft-ra) rúgnak. A hivatalos (olimpiai) tervek között ugyan nem szerepelt a függővasút (nem képezi az olimpia idejére tervezett közlekedési stratégia részét) és a közlekedési társaság, a Transport for London szóvivője is merész ötletnek tartja, hogy 1 év alatt befejezzék az építkezést, mégis lenne benne fantázia, mert két fontos helyszínt kötne össze – északi állomása a kelet-londoni ExCel csarnok, déli kikötője a délkelet-londoni O2 Aréna lesz.
A tervek között az is szerepel, hogy biciklit is lehetne szállítani, illetve Oyster kártyával is igénybe vehetik az utasok (több közlekedési eszközön használható, variálható kártya). Az alkalmazott technológia és a működtetés részletei még egyeztetés alatt vannak, de a szekértők megnézték New York és Köln függővasútjait is.
Természetesen az elképzelés számos kérdést felvet: Valóban kihasználják majd az Olimpia után? Más, hatékonyabb módszer nem lett volna a vízi átkelésre? Fenntartása és működtetése mennyire gazdaságos? Mindezekre ugyan nem tud választ adni a 2011. július 8-án megnyílt, a függővasút bemutatását szolgáló kiállítás, de legalább fotók és makettek révén a londoniak is jobban bele tudják magukat élni, milyen lenne a víz felett utazni.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.13. 08:42:44
Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.07.13. 08:46:02
miki maki 2011.07.16. 09:31:22
a görögök is a metro epitese miat kerultek
penzugyi katasztrofaba igaz a bankok is besegitettekaz uzsra kemataikal
Ti mondtátok