Vízparti fejlesztések blog
A blog 2011 márciusában indult azzal a céllal, hogy európai vízparti fejlesztéseket mutassunk be. Azóta mind témában, mind földrajzilag átléptük a határokat és ma már minden olyan projektről, fejlesztésről, eseményről, természeti képződményről szívesen beszámolunk, ami vízzel kapcsolatos, legyen az bárhol a világon.
Ha szívesen olvasnátok valamilyen projektről, vagy más javaslatotok, észrevételetek van, küldjetek e-mailt: vizpartifejlesztesek@gmail.com
Design: Sabotagegrapic
Blogfejlesztés: LumiNet
Idén újra Lupa Fesztivál
A Lupa sziget a fővárostól északra, a szentendrei Dunaágban a budakalászi község „fennhatósága" alatt, önálló ügyintézésű kisközösséggel, kb. 700 m hosszan húzódik a budai oldal és a Szentendrei sziget között.
tovább »A Stavros Niarchos Alapítvány Kulturális Központja Athénban
Bár a görögöket (és így Európát) most egészen más dolgok foglalkoztatják, mint a vízparti fejlesztések, a Piano-féle kulturális központ már csak azért is kuriózum Athénban, mert Görögország első PPP konstrukciója, egyben a legfontosabb kulturális/oktatási projekt is.
A Stavros Niarchos Alapítvány (nemzetközi jótékonysági szervezet, művészeti, kulturális, oktatási, egészségügyi és szociális témakörben támogat különböző projekteket, Athénban, Monte Carloban és New Yorkban van irodájuk) még 2006-ban jelentette be, hogy felépítik a Stavros Niarchos Alapítvány Kulturális Központot (SNFCC) Athénban. A végleges terveket 2011. június 29-én mutatták be a nagyközönségnek.
Athén központjától 4,5 km-re délre, a Faliro öböl csücskénél lesz a központ, amely mintegy 566 millió euróba kerül és 2015-re készülhet el. Az Alapítvány 2009-ben szerződést kötött a görög állammal, melyet a görög parlament 2009 júliusában ratifikált. A szerződés lényege, hogy az építés minden költségét az alapítvány állja, ezután a központot teljes egészében a görög állam „kezébe adják”, azaz működtetését és ellenőrzését is az állam végzi majd. A jelenlegi gazdasági és piaci folyamatokat figyelembe véve erősen kérdéses, hogy valóban felépül-e a központ, ha igen, akkor határidőre és a megadott költségvetésből sikerül-e.
tovább »
Függővasút a Temze fölött - megéri a pénzét?
Legelső posztunkban már szót ejtettünk Londonról és arról, hogy az olimpiára készülő városban, illetve a Temze partján is nagy a mozgolódás. A későbbiekben több olimpiai/vízparti projektet is bemutatunk, de most a főváros első függővasútjáról számolunk be.
A függővasút nemcsak építészeti, de közlekedés-szervezési szempontból is érdekes elképzelés. A terveket 2010 júliusában tették közzé, megvalósításuk révén új és gyors összeköttetés alakulhat ki a Greenwich félsziget, valamint a Royal Docks, az O2 Aréna és az ExCel között, pazar kilátással a folyóra és London nevezetességeire. Az egyelőre név nélküli projekt mintegy 1 km hosszúságban és 50 m magasan szállítana utasokat, a 34 „kocsi” egyenként 10 utas befogadására alkalmas, 30 mp-ként közlekedne, így óránként 2500 fővel kalkulálnak irányonként. Generálkivitelezőnek a Mace csoportot kérték fel (ők működtetik majd a vonalat az első három évben), a kivitelezésben közreműködik még a Dopplemayr, a Watson Steel, a URS Scott Wilson, a Buro Happold és az Aedas.
Ti mondtátok