Vízparti fejlesztések blog
A blog 2011 márciusában indult azzal a céllal, hogy európai vízparti fejlesztéseket mutassunk be. Azóta mind témában, mind földrajzilag átléptük a határokat és ma már minden olyan projektről, fejlesztésről, eseményről, természeti képződményről szívesen beszámolunk, ami vízzel kapcsolatos, legyen az bárhol a világon.
Ha szívesen olvasnátok valamilyen projektről, vagy más javaslatotok, észrevételetek van, küldjetek e-mailt: vizpartifejlesztesek@gmail.com
Design: Sabotagegrapic
Blogfejlesztés: LumiNet
Dundee Waterfront: halászfaluból waterfront modell
Dundee lakóinak száma (140 ezer) megegyezik Budapest XI. kerületének lakosságszámával, területe (67 km²) pedig nagyjából akkora, mint a X. és XI. kerületé együttvéve (Budapesté 525 km²). Azonban ilyen "kis" területen is lehet nagyot alkotni: az önkormányzat és a gazdasági ügynökség (Scottish Enterprise Tayside) együttműködésében, azaz PPP konstrukcióban valósítják meg a 300 millió font költségvetésű fejlesztéseket.
1998-ban a Dundee Partnerségi Kör 30 évre szóló Fejlesztési Terv készítését irányozta elő, amellyel nemcsak a központi vízparti zónát fejlesztik, de amelynek gazdaságélénkítő és „politika-csináló” hatása is lesz. 2001-ben számos konzultáció, nyílt nap és egyéb egyeztetés után elfogadták a Fejlesztési Tervet, az alábbi főbb komponensekkel:
- a városközpont kiszélesítése és eltolása a folyópart felé;
- új, rácsos szerkezetű utcahálózat létrehozása a történelmi útvonalakra építve;
- infrastruktúra kialakítása a gyalogosok, kerékpárosok, busszal közlekedők számára;
- az autósközlekedés okozta környezeti és egyéb károk és hatások csökkentése;
- a belső körgyűrű kiváltása kelet-nyugati irányú sugárutakkal;
- vegyes-használatú területek kialakítása;
- új, nagy kiterjedésű és nyitott köztér kialakítása
- a dokk újranyitása és megnyújtása a városközpont irányából a folyópart felé
- a fejlesztési zóna nyugati részén új vasútállomás és „fogadó-terület” kiépítése.
© 2006 Dundee City Council Licence - Dundee Fejlesztési Terv - Nem spóroltak
A Fejlesztési Terv célja, hogy harmonikus egyensúlyt alakítson ki az épületek és a közterek között: az újonnan kialakított nyitott terek újragondolt formában kapcsolódjanak környezetükhöz, és ez a környezet, főként az épületek, minőségükben, mennyiségükben és magasságukkal is idomuljanak hozzájuk.
A rácsos szerkezetű utcahálózat kialakítása nem azt jelenti, hogy mindent a szimmetria és egyhangúság jellemez. Éppen ellenkezőleg. A vizuális változatosság az összekötő elem, amely a terület karakterisztikáját adja: egyik utca vagy közterület sem lehet ugyanolyan, mint egy másik. A változatosság és a helyi identitás erősítésével tehát életképes és áttekinthető városszerkezet jön létre.
A város számos pontjára landmark épületeket terveznek, amelyek hozzáadott értéket képviselnek a város és vízpart kapcsolatában, és egyúttal kijelölik az egyes fejlesztési zónákat is. Ez a kumulatív érzés már a városba érkezéskor kifejti majd hatását, akárhonnan és akármivel is érkezünk a városba, vizuális katarzisban lehet részünk.
A közlekedési és környezeti terhek csökkentése érdekében olyan kelet-nyugati irányú sugárutakat építenek, amelyek a külső közlekedést vezetik el a városközpontból és átalakítják majd a hídon való közlekedést is, mindkét irányban.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Ti mondtátok