Vízparti fejlesztések blog
A blog 2011 márciusában indult azzal a céllal, hogy európai vízparti fejlesztéseket mutassunk be. Azóta mind témában, mind földrajzilag átléptük a határokat és ma már minden olyan projektről, fejlesztésről, eseményről, természeti képződményről szívesen beszámolunk, ami vízzel kapcsolatos, legyen az bárhol a világon.
Ha szívesen olvasnátok valamilyen projektről, vagy más javaslatotok, észrevételetek van, küldjetek e-mailt: vizpartifejlesztesek@gmail.com
Design: Sabotagegrapic
Blogfejlesztés: LumiNet
Vízummentes inkubátorhajó startup cégeknek
Milyen lenne kezdő vállalkozóként egy Szilícium-völgyhöz hasonló helyen dolgozni, csak éppen vízummentesen és nemzetközi vizeken? A Blueseed legfrissebb tervei némi Paypal-os hátszéllel avagy hogyan találkozhat az offshore biznisz, az információtechnológia és a kalózvilág?
A 2011 nyarán alapított Blueseed koncepciója (Googleplex of the Sea) egy vízummentes inkubátorhajó lenne nemzetközi vizeken, 12 tengeri mérföldre (kb. 22 km-re) a Szilícium-völgytól. Az alapítók szerint az USA vízumpolitikája cseppet sem nem könnyíti meg a külföldi vállalkozások megtelepedését, az ún. Startup Visa Act még változtatásokra szorul, pedig számos nagy és híres amerikai vállalatot bevándorlók vagy azok gyermekei alapítottak.
A hajó és a design egyelőre még nincs meg. Többféle verziót terveztettek, konténerhajótól a kaptáralakúig, többszintes modern hajótól a teraszos elrendezésig minden előfordul. Vagy lízingelnek egyet, vagy vásárolnak és átalakítanak egyet vagy teljesen újat építenek. Így is-úgy is a megfelelő igényekhez kell alakítani, ugyanis 1000 vállalkozó/vállalkozás kapna lehetőséget, hogy beköltözzön a hajóra. Már közel 400 jelezte is, érdekelné a nyíltvízi kiruccanás. 200-300 fős személyzet, szupergyors internet, 4 fős apartmanok, catering, 24 órás biztonsági szolgálat, portaszolgálat, orvosi ellátás, konditerem, játékszobák, posta, helikopter-leszálló, mindez átlagosan 1500 dollárnyi bérleti díjért.
A hajónak (mely a Marshall-szigetek vagy a Bahamák zászlaja alatt lesz bejegyezve) már kialakult rajongótábora van. Ők úgy gondolják, valódi változás érhető el és könnyebben tud majd amerikai és külföldi együtt dolgozni, főként a vízumrendszer "kijátszása" miatt. A fedélzeten ugyanis vízummentességet élveznének az "utasok", ha pedig a szárazföldön akad dolgunk, turistavízummal vagy üzleti vízummal megoldható, nem kell munkavállalói vízum. Az ötletgazdák amúgy abban bíznak, hogy a projekt miatt az amerikai vezetés 2013-ban újra előveszi a vállalkozói vízum ügyét.
A kritikák azonban pont a vízum/adóügyekből erednek, sokan illegális offshore bizniszről beszélnek és már most kalózhadakat szerveznének a hajó elsüllyesztésére, mondván ez megint csak a gazdagok (törvényen kívüli) játéktere, és csak az amerikai bevándorlási- és adóhatóságok megkerülésére szolgál. Nem beszélve a tetemes üzemeltetési költségekről, 1000 ember és egy hatalmas hajó fenntartása dollármilliókat emészthet fel.
Ha már a dollármillióknál tartunk, a teljes büdzsét kb. 15-35 millió dollárra becsülik, az első körös pénzgyűjtés megvolt, eddig kb. 300 ezer dollár gyűlt össze, később Peter Thiel, a Paypal atyja is bekapcsolódik az adományozásba. Igyekezniük kell, mert a tervek szerint 2013 végén, 2014 elején már vízre is szállnának az első vállalkozók. Már csak az a kérdés, hogy megússzák-e szárazon.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.01.27. 22:00:12
Ez most komoly?
Mellesleg ha nem adókerülés a cél, akkor építsenek egy luxuskulipintyót egy olyan országban, ahová nem kell vízum, szupergyors internet és orvosi ellátás ott is megoldható, főleg 1500 dollárért. (Hetente?) Ennyiért még a posta is belefér, lám. Fizetnek valamennyi adót, és megspórolták a hajóépítés költségeit.
A rajzok gyönyörűek. Szinte már kész is van az egész.
lutria 2013.01.27. 22:37:13
Bélabáttya (törölt) 2013.01.27. 22:44:42
Dehogynem. Ahogy a vízumbuli is ngyrészt erről szól. Vízummal, mindenféle engedéllyel, biztosítással, adófizetéssel már baromi drága az munkaerő, amire így meg le lehet írni az adóból egy rakat kutatási, fejlesztési költséget, közlekedést, energiát, mifenét, míg ha ugyanezt Indiában csinálják, akkor nem.
De ezzel együtt is tetszik az ötlet, remélem bejön.
M. Péter 2013.01.28. 01:34:28
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.28. 08:43:38
én már a fény gyermeke vagyok 2013.01.28. 10:13:19
Nikorene 2013.01.28. 10:55:14
Peetee 2013.01.28. 10:58:48
Buritto-t sütök, pasta-t főzök, hasist és óvszert csempészek, minden lesz nálam!!!! :)
kvp 2013.01.28. 11:31:38
ps: A 2013-as indulast valoszinuleg egy selejtezett oceanjaroval es esetleg egy hozzakotott ugyancsak selejtezett kontenerhajoval oldhatjak meg. Egyik sem kerul tul sokba es at sem kell oket nagyon alakitani. Persze valodi berlo szerintem nem sok lenne...
FPéter 2013.01.28. 14:49:19
Az ráadásul kimaradt a cikkből, hogy az egész móka értelme, hogy közel vannak a Szilícium-völgyhöz, az ottani befektetőkhöz, tudásbázishoz meg az egész ekoszisztémhez.
Wásztákhurwáh (törölt) 2013.01.28. 15:02:24
Nem a fizikai közelség a lényeg a Szilícium-völgyhöz, hanem a szellemi, abban meg Ázsia már régen jól áll. Meg ugye a vízum.
Hiába bérel egy burkia faso-i cég egy irodát a hajón, ha az életben nem kap a négus vízumot az USA-ba, akkor nem lesz egy nagy élmény ott lebegni a vízen. Az amerikai meg majd helikopterrel megy hozzá kutyába'... hóóóógyne!
Amerikai expatokkal tele van a Európa, a Közel-Kelet, Ázsia, Latin-Amerika, ott is együtt tudnak dolgozni külföldiekkel, ha akarnak.
Ti mondtátok