Vízparti fejlesztések blog
A blog 2011 márciusában indult azzal a céllal, hogy európai vízparti fejlesztéseket mutassunk be. Azóta mind témában, mind földrajzilag átléptük a határokat és ma már minden olyan projektről, fejlesztésről, eseményről, természeti képződményről szívesen beszámolunk, ami vízzel kapcsolatos, legyen az bárhol a világon.
Ha szívesen olvasnátok valamilyen projektről, vagy más javaslatotok, észrevételetek van, küldjetek e-mailt: vizpartifejlesztesek@gmail.com
Design: Sabotagegrapic
Blogfejlesztés: LumiNet
A világ legnagyobb függőhídja Olaszországban?
Ha egyszer elkészül, a világ legnagyobb függőhídja lehet a Ponte di Messina, megnyitásának időpontjára azonban egyre kevesebben mernének tippelni, bár a projekt vezetői 2016-ot tűzték ki céldátumul. Pazar lenne, az biztos.
© 2009 AgrigentoOGGi - Collegati - A Ponte di Messina látványterve
Az ötlet nem a 2000-es évek terméke, már a római korban felmerült az elképzelés, hogy valamilyen formában "közel kerüljön" Szícilia és Calabria. Az újkorban többféle terv született, 1970-ben például az olasz kormány nemzetközi pályázatot írt ki a híd megtervezésére, de sokáig nem történt semmi, az elképzelések jöttek-mentek. A 2000-es években a Szicíliát és az olasz szárazföldet összekötő függőhidat többször újratervezték, a tervezések során számos ellenérdek bontakozott ki, sőt 2006-ban az akkori miniszterelnök, Romano Prodi lefújta az építkezést. Háromévnyi teljes csend következett. 2009-ben Silvio Berlusconi leporoltatta a terveket, és a meghirdetett új közmunka program keretében hozzáláttak a híd újbóli átgondolásához. A Berlusconi kormány további 1.3 milliárd euróval támogatta a projektet, melynek végösszege eléri a 6 milliárdot, és ki tudja, mennyi tűnik még el a zsebekben – mondja a szkeptikus olasz.
(Érdekességképpen: a mintegy 1620 milliárd Ft több mint háromszorosa Budapest 2011. évi költségvetésének.)
A híd körüli anomáliákat tovább tetézte, hogy ahány érdekcsoport, annyiféle vélemény alakult ki a híd szükségességéről. Egyes mérnökök azon buktak ki, hogy a híd nem lesz képes ellenállni a térségben gyakori földrengéseknek, mások azzal érvelnek, hogy a kormány inkább törődne útépítéssel- és/vagy felújítással, hiszen az töredékébe kerülne a híd tervezett költségeihez képest. Abban viszont a legtöbben egyetértenek, hogy a gazdasági válság megviselte az amúgy sem huszáros olasz gazdaságot, és egyáltalán nem tesz jót, ha a kormány további költekezésekbe veri magát. A kormány viszont nem így gondolja, az olasz nagyság megfelelő reprezentánsát látja a hídban.
A híd teljes hossza meghaladja az 5 km-t, mellyel maga mögé utasítja a világ jelenlegi leghosszabb hídját, az Akashi Kaikyo hidat. A kombinált híd mindhárom közlekedési formának lehetőséget ad, hatsávos úttal, két vasúti sínnel és úttal a gyalogosoknak (kérdés, vajon ki akar ebben az óriási forgalmi turbulenciában sétálgatni, főleg ilyen hosszan…). A tervet két dán iroda szállította (Dissing + Weitling és COWI), a kivitelezői feladatokat pedig az Impreglio nyerte meg.
Meglátjuk, hogy az elkövetkezendő években mit pörget ki az olasz rulett.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Novi bácsi 2011.04.07. 11:31:38
Tapmancs 2011.04.07. 11:32:21
vízpart · http://vizpartifejlesztesek.blog.hu/ 2011.04.07. 11:33:48
vízpart · http://vizpartifejlesztesek.blog.hu/ 2011.04.07. 11:34:35
Novi bácsi 2011.04.07. 11:35:27
Bár palifogónak megteszi.
Szép napot!
aeidennis 2011.04.07. 11:36:56
A Lake Pontchartrain Causeway, USA a világ leghosszabb hídja (teljes hossza 38.4 km, épült 1956-ban).
vízpart · http://vizpartifejlesztesek.blog.hu/ 2011.04.07. 11:39:05
Novi bácsi 2011.04.07. 11:41:26
vízpart · http://vizpartifejlesztesek.blog.hu/ 2011.04.07. 11:44:23
Novi bácsi 2011.04.07. 11:54:29
vízpart · http://vizpartifejlesztesek.blog.hu/ 2011.04.07. 12:19:58
mestska · http://cities.blog.hu 2011.04.07. 12:45:27
Senkit nem érdekel, hogy mennyi a híd összhossza, abból ugyanis kb. végtelen hosszúságút lehet építeni. (a leghosszabb híd nem is a Lake Pontchartrain Causeway, hanem valahol Kínában van)
Link Elek 2011.04.07. 12:47:06
nem a mernoki problemak miatt, hanem a jarulekos penzugyi, politikai, szervezesi hianyossagok miatt.
nick066 2011.04.07. 13:03:41
Ha úgy vesszük, hogy 3 db 4-es metro ára, akkor azt látjuk hogy legalább száz helyen a világban épül ennyi km metro mostanában = nem nagy szenzáció.
Vagy talán a mi metrónk volt talán túl drága ? (annyira, hogy csupán a háromszorosa egy 60 milliós, nálunk sokkal gazdagabb országnak is megerőltető)
vízpart · http://vizpartifejlesztesek.blog.hu/ 2011.04.07. 13:18:54
dolgozni kék 2011.04.07. 14:07:44
F173 2011.04.07. 15:35:46
Én végigbringáznék a hídon :-)
vízpart · http://vizpartifejlesztesek.blog.hu/ 2011.04.07. 15:53:57
piusgro 2011.04.07. 16:01:19
2s1én 2011.04.07. 16:16:15
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2011.04.07. 16:19:49
Nem kell ventilátoros szellőzőrendszer, tűzzáró ajtók a tűzszakaszhatárokon, beépített tűzoltási cuccok, kamerarendszer és a mindezeket figyelő és működtető diszpécserközpont. Plusz a non-stop, tehát több műszaknyi személyzet bére.
Ja, és a robbanáskor mindenkit kimentő Sylvester Stallone gázsija se lenne kicsi ám!
Éljen a híd! :)
/egy elfogulatlan hídtervező statikus/
Almaspite 2011.04.07. 16:28:24
:-)
Ti mondtátok