A férfi, aki legyőzte a gravitációt
Philippe Ramette képei láttán senki nem hinné el elsőre, hogy nem photosoppal készültek. Pedig nincs bennük trükk, a gondosan megkreált kompozíciók mégis teljes képtelenségnek tűnnek, mintha a francia fotós számára nem létezne a gravitáció vagy a víznek nem lenne felhajtóereje.
Ilyen lehet a kilátás egy hongkongi erkélyről (Balcony 2, 2001)
És tényleg a vízen jár (Rational exploration of the Undersea: The Arrival, 2006)
Ramette az érzékeinkkel játszik, minden képe olyan, mintha egy hatalmas átverés lenne. Pedig csak jók a beállítások, a vizes képekhez pedig saját maga által kitalált eszközöket használ, amelyek elbírják ezekben a bizarr testhelyzetekben.
Ez vajon minek a metaforája? (Photographic Metaphor, 2003)
Eléggé irracionális séta (Rational exploration of the undersea: Irrational walk, 2006)
Na most vajon hol is vagyok... (Rational exploration of the Undersea: The Map, 2006)
A képeket nézve tényleg nehéz eldönteni, mi valóságos és mi nem, mert a szürrealizmus az egészet áthatja. Az általa megépített szerkezetek révén bármilyen lehetetlen testhelyzetet (ülő, álló vagy éppen fekvő) képes felvenni a víz alatt és felett is. És hogy teljesen megkeveredjünk, ezeket a szerkezeteket jól elrejtik a ruhája vagy a vízfelszín alá, így semmit nem veszünk észre az egészből.
A kapcsolat (Rational exploration of the Undersea: The Contact, 2006)
Irány felfelé! (Rational exploration of the Undersea: The Ascent, 2006)
Kifordítva (Rational exploration of the Undersea: The Reversal, 2006)
A víz alatti sorozatnál, amit Korzika környékén készítettek, mindenféle súlyokat aggatott magára, és búvárokkal vette körbe magát, akik a felvételek között oxigénnel látták el. Így lehet az, hogy egy szál öltönyben sétál a tengerfenéken, és ezt el is hisszük neki.
Délutáni szieszta (Rational exploration of the Undersea: The Nap, 2006)
Egy kis szünet (Rational exploration of the Undersea: The break, 2006)
Ramette az eredetiségben hisz, nem híve a digitális manipulációnak. Fotói nemcsak a gravitációról, a súlytalanságról szólnak, hanem arról is, hogy tulajdonképpen milyen (abszurd néha) a kapcsolatunk a környezettel. Franciaországban amúgy munkásságát Buster Keatonéhoz, a némafilmes korszak zsenijéhez hasonlítják.
Földbe gyökerezve (Rational Pedestal - Homage to the Mafia, 2002)
Lehorgonyozva (Rational exploration of the undersea: The anchor, 2006)
Ha a lustaság fájna... (In praise of laziness, 2000)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nick Leeson 2013.12.16. 10:03:33
Bicikliző medve 2013.12.16. 11:10:33
Jóléti Dán Kekszesdoboz 2013.12.16. 15:50:39
Több szenzációtartalommal bírnak mint szellemi töltettel. Persze érdekes meg minden, biztos nehéz volt megcsinálni.
prolee 2013.12.16. 16:58:12
mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2013.12.16. 17:38:02
_zulu_ (törölt) 2013.12.22. 21:20:21
Piréz Atya 2013.12.25. 18:38:13
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal
Ti mondtátok