Vízparti fejlesztések blog
A blog 2011 márciusában indult azzal a céllal, hogy európai vízparti fejlesztéseket mutassunk be. Azóta mind témában, mind földrajzilag átléptük a határokat és ma már minden olyan projektről, fejlesztésről, eseményről, természeti képződményről szívesen beszámolunk, ami vízzel kapcsolatos, legyen az bárhol a világon.
Ha szívesen olvasnátok valamilyen projektről, vagy más javaslatotok, észrevételetek van, küldjetek e-mailt: vizpartifejlesztesek@gmail.com
Design: Sabotagegrapic
Blogfejlesztés: LumiNet
Boldog új évet, Száva!
Belgrádban mindig történik valami. 2012. január elsejétől hivatalosan is birtokba vehették a belgrádiak legújabb hídjukat, az Adát (Мост на Ади/Most na Adi), mely paramétereivel a világ leghosszabb ferdekábeles egypilonos hídja. A híd áteszeli az Ada Ciganlija sziget egy részét, valamint összeköti Banovo Brdo városrészt Új-Belgráddal. A tervezők szándéka szerint nemcsak a közlekedést segíti majd, de a város új jelképe is lesz.
A mostanihoz hasonló híd ötletét már 1923-ban felvetették egy a szigetre vonatkozó urbanizációs tervben, a híd végül nem épült meg. A Duna és a Száva találkozásánál fekvő, 1,6 millió lakosú Belgrád, utolsó, Száva felett átívelő hídját még 1970-ben építették, mely napi negyvenezer gépjármű közlekedését tette lehetővé, és a X. folyosó részeként is szolgál. 2009-re már mintegy 160.000-es napi forgalmat bonyolított a Gazela híd, mely a hatóságok számára is nyilvánvalóvá tette, hogy új hídra van szükség Belgrádban.
A hídra kiírt 2004-es pályázatot három építésziroda (Ponting Maribor, DDC Ljubljana & CPV Novi Sad) nyerte meg, a tervezés már 2006-ban elkezdődött, a tényleges építkezés 2009. április 14-én indult, a hidat 2011. december 31-én adták át a forgalomnak. Az egypilonos híd fesztávolsága 367 méter, hosszúsága 200 méter, szélessége 45 méter, mely hat autósávot, két villamossávot, illetve a biciklistáknak és gyalogosoknak fenntartott 2 járdát foglal magában. A hídépítés költségei rúgnak 80-90 millió euróra, és ehhez jön még a környező utak, stb. megépítése, melyek munkálatai 2013-ra fejeződnek be.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.01.08. 16:34:29
Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.01.08. 16:40:32
nemeza 2012.01.08. 17:30:57
Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.01.08. 17:33:29
nemeza 2012.01.08. 17:52:48
aeidennis 2012.01.08. 20:54:43
dunaiszigetek.blogspot.com/2012/01/belgradi-nagy-hadi-sziget-rejtelyes.html
vízpart · http://vizpartifejlesztesek.blog.hu/ 2012.01.08. 20:59:05
bikmakk · http://srbija.blog.hu 2012.01.08. 21:32:36
"Összeköti Banovo Brdo városrészt Új-Belgráddal"
(Ugyanis Novi Beograd is Belgrád része. Így kicsit olyan, mintha azt írtad volna, hogy "A Megyeri híd összeköti Óbudát Budapesttel")
Jó cikk amúgy.
vízpart · http://vizpartifejlesztesek.blog.hu/ 2012.01.08. 21:53:36
petru 2012.01.09. 05:06:16
Belgrad nagysaga: mindeg felmerul a kerdes, mit szamitunk ennek vagy annak a varosnak? Ha a hivatalos "Belgrad varos"-t szamitjuk, tenyleg 2 milliohoz kozelit a lakosok szama. Lehetetlen meghatorozni, meddig terjed a varos, ahogy azt az ember tenyleg varosnak nevezhet. Sokkal nehezebb mint pl. Budapestnel.
Ti mondtátok